Sunday, December 06, 2009

And It Don't Stop: More Washington Post Corrections

Fresh off the Washington Post's epic Public Enemy/"911 Is A Joke" fail, we spent Friday over on Franklin Avenue's Twitter feed recapping several more WaPo mistakes. A roundup:

An April 12 report noted that rapper Snoop Dogg's mind is on his money; the story should have also added that his money's on his mind.

A Sep. 2 story reported that Rob Base was not internationally known, but omitted the fact that he's known to rock the microphone.

The 80s song "Push It" was not a novelty song by condiments but in fact a pop hit by the group Salt n Pepa. We regret the error.

The Post stands by its report that Sir Mix-A-Lot likes big butts, but cannot confirm that he "cannot lie." We regret the error.

A Sept. 12 story incorrectly suggested that Notorious B.I.G.'s song "Mo Money, Mo Problems" was a commentary on federal bailout funds.

Beyonce performs the song "Crazy in Love," but the singer has not, in fact, been diagnosed with a mental disorder. We regret the error.

We recently wrote that Run DMC's "You Be Illin" referred to the H1N1 virus. Song is actually about homez who misread dog food labels.

A June 12 article on LL Cool J referred to his 'comeback.' We've since been asked not to call it a comeback. We regret the error.

A Dec 2 article suggested that rappers NWA once cursed the 80s rock group The Police. The song actually referred to law enforcement.

A Nov. 26 article incorrectly stated that the Public Enemy song 'Burn Hollywood Burn' referred to recent L.A. wildfires.

A few more new ones:

A June 12 report suggested that Grandmaster Flash and the Furious Five's "The Message" referred to a voice mail service. The song is actually about drug use. We regret the error.

A recent Living section story misinterpreted a song performed by rapper 50 Cent. Despite the artist's suggestion, it's not really your birthday.

The Washington Post's Aug. 20 story on event planning relied on a 23-year-old study that suggested one had to "fight" for their right to party. The story should have cited the Beastie Boys as the source of that information.

A Jan. 9 article referred to the presidency of Eric B. The rapper, along with Rakim, performed the single "Eric B. is President," but Eric B. was not, in fact, actually the president of the United States. We regret the error.

See, it's fun! Add your own in the comments!

-- Written by Mike

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...